Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом голови Волочиського районного суду Хмельницької області
№ 212/07-04/2024 від 17.10.2024
КОМУНІКАЦІЙНА СТРАТЕГІЯ
Волочиського районного суду Хмельницької області
на 2025-2026 роки
Зміст
Вступ
Ресурси для здійснення комунікації
Стан зв’язків з громадськістю суду
Мета комунікаційної стратегії суду
Цільові аудиторії комунікаційної діяльності суду
Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями.
Заходи Волочиського районного суду щодо реалізації комунікаційної стратегії
Очікувані результати реалізації комунікаційної стратегії.
План комунікаційних заходів суду на 2025-2026 роки (внутрішня і зовнішня комунікація). Моніторинг результатів комунікаційної діяльності
Відповідальні за здійснення комунікаційної стратегії
Вступ
Комунікаційна стратегія Волочиського районного суду Хмельницької області (далі – суд) є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікацій, включає в себе сукупність комунікаційних засобів, методів, прийомів і технік, що покликані надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог з суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, реалізації об’єктивного і неупередженого правосуддя.
Зміст і структура Комунікаційної стратегії визначається цілями правосуддя, а завдання суду в цьому напрямку ґрунтуються на нормах Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», Мадридських принципах щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівською незалежністю, інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність судів в сфері комунікації.
Координацію комунікаційної діяльності суду здійснює голова суду, відповідальні за виконання: суддя-спікер, керівник апарату суду та прес-секретар.
Результатами комунікаційної діяльності Волочиського районного суду є активна участь суддів у тематичних лекціях, семінарах та постійне інформування громадськості про діяльність суду на офіційному веб-порталі/Судова Влада України/Волочиського районного суду/, офіційному веб-сайті суду.
Ресурси для здійснення комунікації
Функціональна придатність приміщення суду для здійснення якісного правосуддя у задовільному стані.
З часу створення суду і до цього часу ведеться активна робота по забезпеченню суддів і працівників апарату належними умовами праці та відповідними приміщеннями для здійснення правосуддя.
Для зручності, канцелярія суду знаходиться на І поверсі приміщення суду по вул. Лисенка.
Належні умови у суді також створені для представників сторін, адвокатів. Облаштовано, на І поверсі суду по вул. Лисенка, кімнату для ознайомлення із матеріалами справи.
Забезпечено безперешкодний доступ до приміщень суду для людей з обмеженими фізичними можливостями. Зокрема, в приміщеннях суду по вул. Слави та по вул. Лисенка облаштовані пандуси з кнопкою виклику відповідального працівника апарату суду.
Розгляд справ здійснюється на 1-2 поверхах приміщеннь суду, зокрема 4 зали облаштовані технічними засобами для проведення засідань у режимі відеоконференцзв’язку.
Для формування позитивного іміджу суду на 2 поверсі в приміщенні по вул. Лисенка обладнано конференц-зал.
Стан зв’язків з громадськістю суду
Волочиський районний суд Хмельницької області відкритий до співпраці з засобами масової інформації як місцевого, так і державного рівня. Спілкування зі ЗМІ може здійснюватися через прес-релізи, прес-анонси, повідомлення для преси, підготовку інтерв’ю керівництва і представників суду.
У приміщеннях суду з метою забезпечення його інформаційної насиченості розміщено інформаційні стенди, за допомогою яких відвідувачам суду подається інформація: ставки судового збору, платіжні реквізити, пам”ятки, графік особистого прийому громадян керівництвом суду тощо.
Прес-секретар здійснює інформування суспільства про діяльність суду шляхом оприлюднення відповідної інформації на офіційній веб-сторінці суду на веб-порталі «Судова влада України».
У рамках внутрішньої комунікації проводяться семінари для колективу, тематичні заходи та ін.
Мета комунікаційної стратегії суду є:
Мета комунікаційної стратегії Волочиського районного суду Хмельницької області спрямована на формування довіри громадян до системи судочинства України через довіру до роботи Волочиського районного суду Хмельницької області як ланки системи і загалом підвищення авторитету судової влади в суспільстві.
Зокрема, метою комунікаційної стратегії Волочиського районного суду Хмельницької області є:
-підвищення авторитету судової влади в суспільстві;
-підвищення рівня авторитету Волочиського районного суду Хмельицької області як органу правосуддя;
-надання громадськості інформації про Волочиського районного суду Хмельницької області;
-підвищення престижності професії судді та працівника апарату суду;
-підвищення рівня правової культури особи, яка прийшла або прийде до суду;
-підвищення якості представництва інтересів сторін в суді;
-оптимізація роботи апарату суду, підвищення ефективності роботи суддів і працівників суду;
-підвищення обізнаності відвідувачів суду про правила і процедури здійснення судочинства.
Цільові аудиторії комунікаційної діяльності суду
Заходи комунікаційної стратегії спрямовані на співпрацю з наступними групами цільової аудиторії:
1) учасники судових процесів (позивачі, відповідачі тощо), їх представники; відвідувачі суду, які не є безпосередніми учасниками судового процесу; окремі категорії громадян, інтереси яких можуть бути представлені громадськими організаціями (інваліди, діти війни тощо); 2)фізичні та юридичні особи, які з урахуванням підвідомчості та підсудності, можуть бути учасниками судових процесів у Волочиському районному суді Хмельницької області; громадськість загалом;
3) ЗМІ;
4) студенти юридичних факультетів та юридичних навчальних закладів;
5) представники суб’єктів владних повноважень;
6) науковці, адвокати, юристи загалом.
Форми і засоби комунікації із цільовими аудиторіями
Під час вибору каналів зв’язку із цільовою аудиторією обов’язково враховується специфіка кожної окремої групи та обираються канали, які є більш масовими, доступними широкому загалу.
Канали зв’язків із громадськістю:1) проведення опитування громадської думки;2) надання інформації через веб-сторінку суду та друковані ЗМІ;3) розміщення інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду.
Під час визначення каналів комунікації суду із представниками ЗМІ враховується, що ця група є більш вузькою та спеціалізованою, що в окремих ЗМІ працюють журналісти, які спеціалізуються на правничій тематиці.
Каналами комунікації зі ЗМІ може бути обрано:1) спеціальні навчальні заходи;2) прес-тури для журналістів (Дні відкритих дверей);3) надання інформації через веб-сайт суду;
4) розсилання інформації про діяльність суду безпосередньо у ЗМІ;
5) організація інтерв’ю з керівництвом суду.
Обираючи засоби зв’язку зі студентами юридичних спеціальностей, увага звертається на те, що основною ідеєю співпраці з цією групою є популяризація роботи в суді з метою формування майбутнього високопрофесійного персоналу.
Тому перевага надається таким заходам як:
1) зустрічі, обговорення тем, безпосередньо пов’язаних із діяльністю судів;
2) сприяння організації проходження практики студентами юридичних спеціалізацій в суді.
Каналами комунікації із представниками суб’єктів владних повноважень можуть бути:
1) надання інформації через веб-сайт суду;
2) обмін інформацією шляхом офіційного листування тощо.
Заходи Волочиського районного суду щодо реалізації комунікаційної стратегії
Очікувані результати від реалізації запланованих заходів
Комунікаційна стратегія суду впроваджується з метою покращення зв’язків із громадськістю, налагодження ефективного та зворотнього діалогу із суспільством.
За результатами реалізації очікується зростання рівня довіри громадян до суддів та працівників апарату суду, підвищення авторитету суду шляхом поліпшення правової обізнаності населення про порядок захисту їхніх прав та інтересів у судах.
Громадяни повинні сприймати суди як установи, що покликані захищати їх права. Звертаючись до суду, кожен громадянин має знати, що рішення суду, яким би воно не було, ухвалено неупереджено, виважено та на підставі норм закону.
Отже, серед очікуваних результатів можна назвати:
№ п/п |
Назва заходу |
Цільова аудиторія, на яку розрахований захід |
Очікуваний результат |
Відповідальні особи |
Термін проведення |
Примітка |
|
Внутрішня комунікація |
|||||||
1. |
Налагодження системи оперативного обміну інформацією працівників суду з професійних та інших питань діяльності суду та судової системи загалом. |
Судді та працівники апарату суду |
Налагодження ефективної комунікаційної взаємодії, вироблення спільних позицій з питань діяльності суду. |
Голова суду, керівник апарату суду |
На постійній основі |
|
|
2. |
Організація і проведення навчання з питань спілкування та взаємодії в колективі |
Судді та працівники апарату суду |
Формування навичок ефективного спілкування та взаємодії |
Керівник апарату суду, заступник керівника апарату суду |
Щоквартально |
|
|
3. |
Начальний тренінг: «Основи взаємостосунків працівників суду зі ЗМІ та громадськістю». |
Судді та працівники апарату суду |
Формування навичок ефективного спілкування зі ЗМІ |
Керівник апарату, суду, суддя-спікер, пресс-секретар |
Щоквартально |
|
|
4. |
Навчальний семінар:»Медіа відкритість суду. Сучасний досвід, інновації та перспективи». |
Судді, працівники апарату суду |
Налагодження ефективної комунікаційної взаємодії, вироблення спільних позицій з питань діяльності суду. |
Судді, працівники апарату суд |
Третій квартал року |
|
|
Зовнішня комунікація |
|||||||
5. |
Оновлення інформації всіх розділів інтернет-сторінки суду на офіційному веб-порталі «Судова влада України» |
Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації, юридичні особи, представники органів державної влади та місцевого самоврядування, всі охочі |
Оперативне отримання інформації про діяльність суду. |
Прес-секретар |
На постійній основі |
|
|
6. |
Підготовка інформаційних та презентаційних матеріалів суду |
Громадяни, представники ЗМІ, громадські та правозахисні організації, державні установи |
Формування позитивного іміджу суду |
Прес-секретар |
На постійній основі |
|
|
7. |
Оновлення інформаційних стендів приміщення суду |
Громадяни, відвідувачі, представники ЗМІ, громадські організації і цільові групи, представники органів державної влади і місцевого самоврядування |
Оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду |
Прес-секретар |
На постійній основі |
|
|
8. |
Проведення інформаційно-просвітницької роботи суду серед школярів та студентів на правову тематику |
Школярі, студенти |
Підвищення обізнаності про діяльність судової системи, професійне орієнтування. Підвищення довіри до роботи суду |
Керівник апарату, суддя-спікер, прес-секретар |
Раз за півріччя |
|
|
9. |
Моніторинг матеріалів у ЗМІ, які стосуються діяльності суду, при необхідності, організація оперативного реагування на них |
Цільові аудиторії(за результатами моніторигну) |
Оперативне реагування покращує сприймання громадянами роботи суду, підвищує довіру до роботи суду. |
Прес-секретар, суддя-спікер |
На постійній основі |
|
|
10. |
Проведення «Дня відкритих дверей» |
Школярі, студенти |
оперативне реагування покращує сприймання громадянами роботи суду, підвищує довіру до роботи суду |
Голова суду, керівник апарату суду,суддя-спікер, прес-секретар |
Раз за півріччя |
|
|
11. |
Висвітлення у ЗМІ заходів, які проводяться в суді |
Громадяни, громадські організації, молодь, інші цільові аудиторії |
Інформування про роботу суду, демонстрація відкритості діяльності, формування позитивного іміджу суду, підвищення довіри громадян до правосуддя |
прес-секретар |
На постійній основі |
|