flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

ЗАТВЕРДЖЕНО

наказом голови Волочиського районного суду Хмельницької області

№ 178 /07-04/2022 від 08.11.2022

 

КОМУНІКАЦІЙНА  СТРАТЕГІЯ Волочиського районного суду Хмельницької області

 на 2023-2024 роки  

Зміст

Вступ

Аналіз стану комунікаційної діяльності суду в 2021-2022 роках

Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і проблем, які потребують вирішення.

Стан зв’язків з громадськістю суду.

Мета, основні принципи та цілі комунікаційної стратегії.     

Цільові аудиторії комунікаційної діяльності суду

Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями.

Очікувані результати реалізації комунікаційної стратегії.

План комунікаційних заходів суду на 2023-2024 роки (внутрішня і зовнішня комунікація).                                         

 

Вступ

Стратегія комунікаційної діяльності Волочиського районного суду  Хмельницької  області є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої  комунікації, включає в себе сукупність  комунікативних засобів, методів, прийомів і технік   покликаних  надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог з  суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, здійснення об’єктивного і неупередженого правосуддя.

Зміст і структура комунікаційної стратегії визначені цілями правосуддя та завданнями суду та ґрунтується на нормах Конституції України, Законів України „Про судоустрій і статус суддів”, «Про доступ до публічної інформації», Кодексі суддівської етики, Правилах поведінки працівників суду, Мадридських принципах щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівської незалежністю, інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність в цій сфері.

  

Аналіз стану комунікаційної діяльності суду (наявний досвід і здобутки)

Комунікаційна стратегія суду спрямована на досягнення найважливішої для судової влади мети – підвищення рівня довіри громадян до суду.

Рівень довіри громадськості до судової влади залежить насамперед від ступеня прозорості судової системи, адже судова система та кожен суддя особисто мають відповідати вимогам відкритості й прозорості в усіх діях, які ними вчиняються. Власне, йдеться про інформаційну відкритість органів судової влади. Для громадян важливо, щоб інформація, яку вони отримують в суді, була доступною, повною та зрозумілою.

Волочиський районний суд має певний досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності. Це стало можливим завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій ведення  внутрішнього документообігу, ефективному управлінню апаратом суду та донесенням інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості через веб-сторінку Волочиського районного суду, розміщену на сайті веб-порталу «Судова влада України», надання якісних та професійних судових послуг громадянам.

Зокрема,у приміщенні суду розміщено інформаційні стенди, за допомогою яких відвідувачі мають можливість ознайомитись з переліком справ, призначених до розгляду, зразками документів, ставками судового збору, платіжними реквізитами, графіком особистого прийому громадян та оголошеннями, правилами пропуску осіб до приміщення Волочиського районного суду від та на його територію транспортних засобів від 10.02.2020 року №32/07-04/2020, а також загальні правила поведінки у судовому  засіданні для представників ЗМІ та громадських організацій.

Одним із пріоритетних напрямків роботи суду є полегшення доступу громадян та створення комфортних та безпечних умов для перебування сторін в приміщенні суду.

Так, до виконання обов'язків з охорони громадського порядку у Волочиському районному суді приступили співробітники Територіального управління Служби судової охорони у Хмельницькій області.

Служба судової охорони є державним органом у системі правосуддя для забезпечення охорони, підтримання громадського порядку в суді та  має на меті перш за все створення сприятливих умов для безпечного проведення судових засідань та перебування відвідувачів в приміщенні суду.

На сьогоднішній день суд забезпечений повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ, використовується передовий світовий досвід судового адміністрування, кадрової політики та організації роботи. В наслідок цього вдалося досягти стабільності кадрового складу суду, формування згуртованої професійної команди суддів і працівників апарату суду, покращення надання якісних та професійних судових послуг громадянам.

Так, прийом громадян здійснюється щоденно без перерви. Протягом усього робочого дня сторони судового процесу мають змогу отримати копії судових рішень, ознайомитись із матеріалами судових справ, отримати виконавчі листи тощо.

Для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення до приміщення суду,  обладнаним стаціонарним пандусом,  є контрастне маркування сходів тощо. Зазначеним виконана частина третя статті 7 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» - забезпечена доступність правосуддя для кожної особи в порядку, встановленому Конституцією та законами України.

Усе вище перераховане забезпечує доступ до правосуддя, покращує умови перебування громадян у приміщенні суду.

При запровадженні воєнного стану та посилених протиепідемічних заходів та з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, відвідувачі  суду можуть користуватися електронним форматом доступу до судочинства, можливістю участі у розгляді судових справ за допомогою відеоконференцзв'язку та утриматися від участі у судових засіданнях, якщо слухання не передбачають їхньої обов'язкової присутності.

Учасники судових процесів можуть скористатися правом відкладення розгляду справ у зв’язку з запровадженням воєнного стану та  карантинними заходами і подати відповідне клопотання в  електронному форматі.

Безперебійне функціонування офіційної веб – сторінки суду, дає можливість  доступу громадянам до основної інформації про діяльність суду (новини суду, виклики до суду осіб, які перебувають на окупованій території, засоби зв’язку, графік прийому керівництва, оголошення конкурсу на зайняття вакантних посад,форма для електронного інформаційного запиту на отримання публічної інформації,оголошення про виклик особи зареєстроване місце проживання (перебування), місцезнаходження чи місце роботи якої невідоме, зразки документів тощо).

В суді встановлені системи охоронної, зали судових засідань оснащені «Кнопкою тривоги», при натисканні якої з’являється охорона, ведеться відеоспостереження як в приміщенні так і по всьому периметру території суду.

Волочиський районний суд демонструє відкритість своєї роботи, веде планову та системну комунікаційну діяльність у двох напрямках:

Внутрішній - робота з суддями та працівниками апарату суду щодо вдосконалення їх професійних і комунікативних навиків, облаштування приміщення суду з метою забезпечення його інформаційної насиченості, підвищення комфортності для відвідувачів і роботи працівників суду;

Зовнішній - інформування про роботу суду, просвітницька діяльність, налагодження постійного зацікавленого діалогу з громадськістю щодо посилення довіри громадян до судової гілки влади.

Планування комунікаційних заходів ведеться з урахуванням результатів анонімних опитувань думки громадян, які проводяться серед відвідувачів суду щодо оцінки якості роботи суду та вирішення проблем, які виникають у них при відвідуванні його приміщення.

Зокрема протягом, 2021-2022 років судді та працівники апарату суду Волочиського районного суду Хмельницької області взяли участь

- семінарі  «Проект нового Кримінального кодексу України: основні новели» проведений НШСУ

-  семінарі для працівників апарату суду «Мистецтво написання судового рішення на прикладі справ про відмивання коштів (судівський досвід Ірландії та України0» за підтримки проекту РЄ/ЄС « Посилення заходів  щодо протидії відмивання коштів та фінансування тероризму в Україні» » проведений НШСУ

- семінарі  « Мова і війна» проведений НШСУ

- семінарі « Судовий захист трудових прав: виклик сьогодення» проведений НШСУ

-семінарі « Дотримання принципів верховенства права та права людини в умовах воєнного стану» проведений НШСУ

- семінарі «Особливості розгляду справ про порушення Правил дорожнього руху Україн» для помічників суддів місцевих загальних окружних) та апеляційних судів проведений НШСУ

- семінарі « Підготовка помічників суддів місцевих загальних та апеляційних судів» проведений НШСУ

 

-  семінарі-практикумі « Відшкодування шкоди в судовій практиці цивільного судочинства» проведений НШСУ

-семінарі «Кримінальні провадження в умовах воєнного станув» проведений НШСУ

- семінарі «Воєнний стан: заборони та обмеження» проведений НШСУ

- семінарі « Навички психологічної та домедичної допомоги у вимірах війни» проведений НШСУ

- семінарі  « Судовий захист трудових прав: виклики сьогодення» проведений НШСУ

- семінарі «Подолання паніки та планування майбутнього в умовах війни» проведений НШСУ

-семінарі « Військова агресія рф проти України: національний та міжнародний судовий захист» проведений НШСУ

-  семінар « Захист прав внутрішньо переміщених осіб. Доступ до правосуддя під час воєнного стану» проведений НШСУ

- семінарі « Виклики для правосуддя в умовах воєнного стану» проведений НШСУ

- тренінг «Арешт і конфіскація активів» проведений НШСУ

- піготовці судді  місцевих та загальних суддів проведений НШСУ

-семінарі “ Розгляд справ про порушення Правил дорожнього руху України”  проведений НШСУ

-семінар  «Правові позиції Верховного суду щодо захисту права власності» проведений НШСУ

-  семінар  « Розгляд справ, пов»язаних з домашнім насильством» проведений НШСУ

-семінар  «Вивчення судової практики розгляду кримінальних проваджень щодо злочинів проти життя та здоров»я»» проведений НШСУ

- всеукраїнський семінар для суддів «Особливості стягнення аліментів в порядку позовного та наказного провадження» проведений НШСУ

- курс« Управління людьми і проектами» проведеного  Асоціацією інформаційної та цифрової освіти» на платформі «Освітній хаб міста Києва» проведений НШСУ

- онлайн – курс « Діалог та медіація: Шлях до порозуміння»  на платформі масових відкритих онлайн-курсів «Prometheus»

- курс «Навички медіації та діалогу для потреб публічної служби» Курс створений координатором проектів ОБСЄ в Україні у співпраці зі студією онлайн-освіти EdEra

- вебінар на тему « Система управління конфліктами в команді. Довіра як ресурс» проведеного українським центром медіації

- курс «Електронний підпис» на Національній онлайн платформі з цифрової грамотності Дія. Цифрова освіта.

- курс «Просто про е-декларування» на платформі масових відкритих онлайн-курсів «Prometheus»

- вебінарі « Як  пройти шлях від керівника до лідера: напрацьовуємо лідерські якості» на платформі MCFR Цифрове видавництво

-  вебінарі « Як забезпечити пожежну безпеку в осінньо-зимовий період» на платформі MCFR Цифрове видавництво

- навчання за напрямом «Основи діалогу» в межах онлайн-курсу «Як ефективно спланувати та провести діалог», платформа Prometheus

- базовий курс «Цифрові держслужбовці», Національна онлайн платформі з цифрової грамотності Дія. Цифрова освіта

- курс «Захист прав людей з інвалідністю», платформа Prometheus

- семінарі «Подолання паніки та планування майбутнього в умовах війни», НШСУ

- семінарі «Мова і війна», НШСУ

- семінарі «Національна та особиста безпека в умовах збройної агресії», НШСУ

- навчання «Декларуйся-2022», НАЗК

- курс« Професія: Державний службовець» проведеного  Асоціацією інформаційної та цифрової освіти» на платформі «Освітній хаб міста Києва»

- семінарі «Організація бронювання війсьвозобов»язаних у судах в умовах воєнного стану в Україні»

-семінарі «Актуальні питання роботи працівників апаратів судів щодо проходження державної служби та військового обліку в умовах воєнного стану»  НШСУ

- семінарі «Національна та особиста безпека в умовах збройної агресії проти України», НШСУ

- семінарі « Організація бронювання військовозобов»язаних в судах в умовах воєнного стану в Україні» проведений НШСУ

- семінарі для працівників апаратів судів на тему «Ведення військового обліку призовників та військовозобов’язаних у судах. Бронювання військовозобов’язаних за судами у період мобілізації та на воєнний час» проведений НШСУ

- семінар «Основи кібербезпеки в сукдах: Робота в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системію Фіксування судового процесу технічними засобами» проведений НШСУ

- участь у підготовці спеціалістів із судової статистики і консультантів місцевих загальних та апеляційних судів у Чернівецькому регіональному відділенні Національної школи суддів України

- участь у навчальному курсі тренінгу для комунікаційних команд судів з головними редакторами видань, журналістами, суддями та експертами в галузі PR  та комунікації на тему «Топ-10 помилок при ведені соціальних мереж суду»

- участь у навчальному курсі тренінгу для комунікаційних команд судів з головними редакторами видань, журналістами, суддями та експертами в галузі PR та комунікації на тему «Єдина інформаційна політика щодо соціальних мереж: обговорення пам’ятки для прес-служб судів»

- участь у семінарі на тему «Взаємодія між суддями та журналістами», організованого Проектом Ради Європи «Правова освіта у галузі свободи слова України» та національної школи суддів України

- участь у навчальному курсі тренінгу для комунікаційних команд судів з головними редакторами видань, журналістами, суддями та експертами в галузі PR та комунікації на тему «Співпраця з громадськими об’єднаннями на прикладі ГО «Вектор прав людини»

- семінарі «Комунікаційна діяльність судді-спікера та прессекретаря суду в умовах збройної агресії проти України» НШСУ

- Участь у внутрішньому навчанні з підвищення кваліфікації на тему «Робота із проведення відеоконференції з судами та поза межами судів за допомогою сервісу Easycon»

Окрім того, протягом вказано періоду:

-  проведено навчання на тему: « Розгляд справ за допомогою сервісу EASYCON»

-  проведено навчання на тему: « Діалог, як шлях до порозуміння»

- проведено навчання на тему: « Ефективна комунікація  та її вплив на довіру суду»

З метою виявлення та оперативного вирішення проблемних питань, які виникають в поточній діяльності суду керівництвом суду на постійній основі проводяться оперативні наради з працівниками апарату суду, в тому числі за участю суддів, а працівники залучаються при проведенні зборів суддів Волочиського районного суду Хмельницької області.

 

Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і проблем, які потребують вирішення.

З часу створення суду і до цього часу ведеться активна робота забезпечення суддів і працівників апарату належними умовами праці та відповідними приміщеннями для здійснення правосуддя, а також забезпечення громадян, людей з обмеженими фізичними можливостями і відвідувачів вільним, безперешкодним доступом до суду.

Разом з тим, оскільки суд функціонує в будівлі, яка збудована в 1970 році та має загальну площу 443,7 кв.м. (одне примішення-№1), та будівля 1982 року має загальну площу 1101,2 кв.м. (друге примішення-№2) будівлі суду потребують поточного ремонту,

 Надежними для роботи приміщеннями та робочими кабінетами забезпеченні усі судді та працівники апарату суду.

В суді організовано необхідну кількість залів судового засідання. У приміщені по вул.. Лисенка суду обладнано 3 зали судового засідання, один зал з яких забезпечена звукозаписувальними технічними засобами для повного фіксування судового засідання. В приміщені по вул.. Слави обладнано один зал судового засідання забезпечена звукозаписувальними технічними засобами для повного фіксування судового засідання.Дві зали судового засідання обладнані технологіями проведення дистанційного провадження в режимі відеоконференції Система відеоконференцзв’язку використовується також для проведення нарад з іншими судами, правоохоронними органами, органами прокуратури, установами відбування покарань. В двох залах судового засідання місця для обвинувачених, які утримуються під вартою, відгороджені від складу суду і присутніх громадян, загородженнями із органічного скла.

Сьогодні перед судом стоїть важливе завдання, яке полягає в безперешкодному доступі до правосуддя маломобільних груп населення, тобто людей, які відчувають труднощі при самостійному пересуванні, отриманні послуг, необхідної інформації або при орієнтуванні в просторі. Зокрема, це люди з особливими потребами, батьки з дитячими візочками, люди похилого віку та інші. Для реалізації їхнього права на доступ до правосуддя обладнано пандусом, є парковка для інвалідів, є кнопка виклику чергового працівника суду, на першому поверсі суду знаходяться всі зали судових засідань та функціонує кабінет прийому-реєстрації вхідної кореспонденції, де можна отримати необхідні роз’яснення та подати документи для реєстрації.

У штаті суду відсутня окрема посада прес-секретаря, а тому наказом керівника апарату суду виконання обов’язків прес-секретаря покладено на заступника керівника апарату суду Алієву О.П.

Для формування позитивного іміджу суду, його впізнаваності у суді обладнано конференц-залу. 

Не сприяє налагодженню постійного діалогу суду з громадськістю низький рівень загальної правової культури населення та потік негативної інформації про функціонування судових органів, яка формується найчастіше політиками або ЗМІ. Це є однією з причин надходження невідповідних запитів до працівників суду, недовіри до діяльності суду, масових одноразових звернень до суду, що створює дискомфортні умови перебування у приміщення як самих громадян, так і працівників суду. Як наслідок – формується негативне ставлення досуду загалом. 

 

Стан зв’язків з громадськістю суду

У Волочиському районному суді Хмельницької області відкриті до співпраці  з засобами масової інформації як місцевого, так і державного рівня.  Спілкування  зі ЗМІ може здійснюватися через прес-релізи, прес-анонси, повідомлення для преси, підготовку інтерв’ю керівництва і представників суду.

Окрім того, суд систематично веде інформаційно-просвітницьку роботу з громадськістю через проведення «днів відкритих дверей» організацію зустрічей суддів та працівників суду з представниками різних органів державної влади, молоддю – студентством, школярами, але через ведення воєнного стану та карантиних обмежень такі заходи призупинено.

Прес-секретар здійснює інформування суспільства про діяльність суду шляхом оприлюднення відповідної інформації на офіційній веб-сторінці суду на веб-порталі «Судова влада України» та на сторінці суду в соціальній мережі «Facebook», де розміщуються відомості про заходи, які проводяться судом, а також описуються події, в яких беруть участь судді та працівники апарату тощо.

 

Мета, основні принципи та цілі комунікаційної стратегії

Мета комунікаційної стратегії Волочиського районного суду Хмельницької області спрямована на формування довіри громадян до системи судочинства України через довіру до роботи Волочиського районного суду Хмельницької області як ланки системи і загалом підвищення авторитету судової влади в суспільстві.

Зокрема, метою комунікаційної стратегії Волочиського районного суду Хмельницької області є:

 -підвищення авторитету судової влади в суспільстві;

 -підвищення рівня авторитету Волочиського районного суду Хмельицької області як органу правосуддя;

 -надання громадськості інформації про Волочиського районного суду Хмельницької області;

 -підвищення престижності професії судді та працівника апарату суду;

 -підвищення рівня правової культури особи, яка прийшла або прийде до суду;

 -підвищення якості представництва інтересів сторін в суді;

 -оптимізація роботи апарату суду, підвищення ефективності роботи суддів і працівників суду;

  -підвищення обізнаності відвідувачів суду про правила і процедури здійснення судочинства.

Основними принципами комунікаційної діяльності суду є:

- прозорість– висвітлення діяльності суду, роз’яснення цілей, змісту та специфіки роботи;

-  відкритість – створення умов для безперешкодного доступу громадян до інформації про діяльність суду;

-   партнерство – постійність контактів суду з громадськістю (взаємовідносини);

-   відповідальність– за зміст і якість інформації;

-   правдивість– надання чіткої, правдивої та об’єктивної інформації;

-   реалістичність– проведення комунікаційних заходів з урахуванням наявних ресурсів;

-   адресність– адаптованість інформації до сприйняття цільовими групами;

-   оперативність– своєчасність інформування громадськості;

- доступність– лаконічність, зрозумілість інформації, легкість для сприйняття та запам’ятовування.

 Основні цілі комунікаційної стратегії:

забезпечення прозорості діяльності судової влади, підвищення рівня її авторитету і довіри громадян до правосуддя загалом;

переконання широкої громадськості щодо важливості їх підтримки діяльності суддів у здійсненні об’єктивного, безстороннього, неупередженого, незалежного та справедливого правосуддя;

підтримка стосунків між членами суддівського корпусу, сприяння в обміні інформацією між ними та організації спільної комунікаційної діяльності за межами судової влади;

підвищення рівня обізнаності громадян регіону щодо специфіки, особливостей і змісту діяльності суду;

підвищення авторитету судді та працівника апарату суду у суспільстві;

покращення співпраці зі ЗМІ, громадськими організаціями, органами державної влади і місцевого самоврядування в інтересах побудови правової держави;

залучення засобів масової інформації до висвітлення його діяльності, сприяння безперешкодній реалізації конституційного права громадян на інформацію і свободу слова та формування позитивного іміджу судової влади в суспільстві.

підвищення рівня правової освіти населення, інформування громадян про шляхи забезпечення їх конституційних прав та необхідність дотримання ними конституційних обов’язків;

підвищення престижу роботи в суді, профорієнтація молоді.

  

Цільові аудиторії комунікаційної діяльності суду 

Відповідно до мети комунікаційної стратегії, її цільовими аудиторіями   є:

 Внутрішня цільова аудиторія:

-     професійні судді;

-    судді у відставці;

-     працівники судів.

 Зовнішня цільова аудиторія:

1) учасники судових процесів (позивачі, відповідачі тощо), їх представники; відвідувачі суду, які не є безпосередніми учасниками судового процесу; окремі категорії громадян, інтереси яких можуть бути представлені громадськими організаціями (інваліди, діти війни тощо); фізичні та юридичні особи, які з урахуванням підвідомчості та підсудності, можуть бути учасниками судових процесів у Волочиському районному суді Хмельницької області; громадськість загалом;

2) ЗМІ;

3) студенти юридичних факультетів та юридичних навчальних закладів;

4) представники суб’єктів владних повноважень;

5) науковці, адвокати, юристи загалом. 

На даний час, попри вирішення актуальних питань комунікацій, для суду пріоритетними цільовими групами є: молодіжні аудиторії, сторони, які беруть участь у судовій справі, представники ЗМІ.

  

Форми і засоби комунікації із цільовими аудиторіями      

Під час вибору каналів зв’язку із цільовою аудиторією обов’язково враховується специфіка кожної окремої групи та обираються канали, які є більш масовими, доступними широкому загалу.

Канали зв’язків із громадськістю:1) проведення опитування громадської думки;2) надання інформації через веб-сторінку суду та друковані ЗМІ;3) розміщення інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду.

Під час визначення каналів комунікації суду із представниками ЗМІ враховується, що ця група є більш вузькою та спеціалізованою, що в окремих ЗМІ працюють журналісти, які спеціалізуються на правничій тематиці.

Каналами комунікації зі ЗМІ може бути обрано:1) спеціальні навчальні заходи;2) прес-тури для журналістів (Дні відкритих дверей);3) надання інформації через веб-сайт суду;

4) розсилання інформації про діяльність суду безпосередньо у ЗМІ;

5) організація інтерв’ю з керівництвом суду.

Обираючи засоби зв’язку зі студентами юридичних спеціальностей, увага звертається на те, що основною ідеєю співпраці з цією групою є популяризація роботи в суді з метою формування майбутнього високопрофесійного персоналу.

Тому перевага надається таким заходам як:

1) зустрічі, обговорення тем, безпосередньо пов’язаних із діяльністю судів;

2) залучення студентів до заходів, що проводяться в суді;

3) сприяння організації проходження практики студентами юридичних спеціалізацій в суді.

Каналами комунікації із представниками суб’єктів владних повноважень можуть бути:

1) надання інформації через веб-сайт суду;

2) обмін інформацією шляхом офіційного листування тощо.

 

Очікувані результати реалізації комунікаційної стратегії.

Комунікаційна стратегія суду реалізується з метою покращення стану зв’язків суду із громадськістю, встановлення змістовного та постійного діалогу з суспільством.

За результатами впровадження комунікаційної стратегії суду очікується зростання рівня довіри громадян до судів, підвищення авторитету суду через підвищення правової обізнаності суспільства про порядок захисту своїх прав у судах, про свої права та обов’язки, про діяльність судів в цілому.

Суди повинні сприйматись громадськістю як установи, які дійсно стоять на їх захисті. Звертаючись до суду, кожен громадянин має вірити в те, що яким би не було рішення суду – суд ухвалить його безсторонньо, виважено та керуючись нормами закону.

Також серед очікуваних результатів реалізації стратегії судом можна назвати наступні:

  - розуміння громадянами результатів роботи суду;

- підвищення правової обізнаності населення та засобів масової інформації з діяльністю судових установ;

- підвищення рівня зацікавленості громадян, в першу чергу молодих юристів, у роботі в суді;

- налагодження постійного зв’язку із засобами масової інформації з метою регулярного висвітлення діяльності суду;

- формування позитивного іміджу судової гілки влади.

  - зміни (на позитивні) у оцінках роботи суду.

  

ПЛАН КОМУНІКАЦІЙНИХ ЗАХОДІВ ВОЛОЧИСЬКОГО РАЙОННОГО СУДУ НА 2023-2024 роки

№ п/п

Назва заходу

Цільова аудиторія, на яку розрахований захід

Очікуваний результат

Відповідальні особи

Термін проведення

Примітка

Внутрішня комунікація

1.

Налагодження системи оперативного обміну інформацією працівників суду з професійних та інших питань діяльності суду та судової системи загалом.

Судді та працівники апарату суду

Налагодження ефективної  комунікаційної взаємодії, вироблення спільних позицій з питань діяльності суду.

Голова суду, керівник апарату суду,

На постійній основі

 

2.

Організація і проведення навчання з питань спілкування та взаємодії в колективі

Судді та працівники апарату суду

Формування навичок ефективного спілкування та взаємодії

 Керівник апарату суду, заступник керівника апарату суду

Щоквартально

 

3.

Проведення з працівниками суду навчальних семінарів за напрямками:

- спілкування з журналістами;

- управління конфліктами;

- ділове мовлення тощо;

Судді та працівники апарату суду

Формування навичок ефективного спілкування та взаємодії

Керівник апарату суду, заступник керівника апарату суду, прессекретар

Щоквартально

 

4.

Організація анкетування суддів та працівників апарату суду щодо отримання внутрішньої оцінки якості функціонування суду

Судді та працівники апарату суду

Отримання оцінки якості внутрішньої діяльності суду

 Керівник апарату суду, заступник керівника апарату суду, прессекретар

Третій квартал  року

 

Зовнішня комунікація

5.

Оновлення інформації  всіх розділів інтернет-сторінки суду на офіційному веб-порталі «Судова влада України»

Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації, юридичні особи,  представники органів державної влади та місцевого самоврядування, всі охочі

Оперативне отримання інформації про діяльність суду.

 Прессекретар

На постійній основі

 

6.

Оновлення інформаційних стендів у приміщенні суду

Відвідувачі суду, учасники процесу

Оперативне отримання даних, які забезпечують доступ до правосуддя.

 Прессекретар

На постійній основі

 

7.

Моніторинг матеріалів преси, радіо, телебачення, Інтернету, які стосуються діяльності суду, забезпечення збереження цієї інформації, організація оперативного реагування на виступи

Громадяни, представники ЗМІ, судді, працівники апарату суду

Оперативне реагування задля покращення сприйняття громадянами роботи суду, підвищення рівня довіри до судової системи

 Прессекретар

На постійній основі

 

8.

Оперативне реагування на публікації, виступи в ЗМІ з питань діяльності суду, які не відповідають дійсності

Громадяни, ЗМІ, представники суб’єктів владних повноважень учасники судових процесів

Надання цільовим аудиторіям інформації про діяльність суду, відповідей на актуальні питання. Забезпечення прозорості діяльності судової влади, підвищення її авторитету і рівня довіри громадян до правосуддя.

 Прессекретар

На постійній основі

 

9.

Оприлюднення прес-релізів про судові справи, які мають суспільний інтерес

Громадяни, ЗМІ

Забезпечення отримання достовірної інформації про стадію та результат розгляду конкретної справи

 Прессекретар, помічники суддів

За наявності «резонансних» справ

 

10.

Організація висвітлення у ЗМІ регіону та на веб-сторінці суду заходів, які проводяться в суді

Громадяни, ЗМІ, суб’єкти владних повноважень

Інформування про роботу суду, демонстрація відкритості діяльності, підвищення довіри громадян до правосуддя

 Прессекретар

На постійній основі

 

11.

Організація інтерв’ювання керівництва суду, суддів з актуальних питань

Громадяни, ЗМІ, представники суб’єктів владних повноважень

Висвітлення окремих питань судочинства, які можуть бути цікавими цільовим аудиторіям, формування іміджу суду як відкритої установи.

Керівник апарату суду, прессекретар

За попередньою домовленістю.

 

12.

Організація соціологічного опитування думки громадян за методикою карток громадського звітування щодо оцінки якості окремих аспектів роботи суду

Відвідувачі суду, громадяни, учасники судових процесів

Отримання зовнішньої оцінки про діяльність суду  та інформації про напрямки  ефективної співпраці.

 Керівник апарату суду, заступник керівника апарату суду, прессекретар

Четвертий квартал  року

 

13.

Підготовка та випуск роздаткових та презентаційних  матеріалів суду

Відвідувачі суду

Забезпечення громадян необхідною інформацією для звернення до Волочиського районного суду, формування позитивного іміджу суду

 Прессекретар

Протягом 2023 року

 

14.

Розробка корпоративної стилістики суду

Працівники суду, відвідувачі суду

Формування позитивного іміджу суду, забезпечення  впізнаваності суду

 Прессекретар

Протягом 2023 року

 

15.

Організація практики студентів юридичних спеціалізацій в суді

Студенти юридичних спеціальностей

Популяризація роботи в суді, підвищення рівня професії юриста

 Керівник апарату суду, заступник керівника апарату суду

На постійній основі.

 

16.

Організація співпраці з органами  державної влади

Представники суб’єктів владних повноважень

Ефективна взаємодія з метою удосконалення судової системи

 Голова суду, керівник апарату суду

На постійній основі.

 

17.

Проведення Дня відкритих дверей

Учні, студенти, представники ЗМІ, органів державної влади, громадяни

Надання інформації про історію суду, його поточну діяльність, підвищення довіри до роботи суду

Голова суду, керівник апарату суду, заступник керівника апарату суду, прессекретар

Після закінчення воєнного стану

 

 

Моніторинг  результатів комунікаційної діяльності :

визначення співвідношення між кількістю інформації, що виходить з суду і повідомленнями, які потрапили у ЗМІ та стали предметом громадської уваги;

оцінка інформації, що з’явилася в ЗМІ щодо діяльності суду (співвідношення позитивної і негативної інформації);

організація і проведення опитувань громадської думки щодо якості наданих судом послуг; 

наявність зворотного зв’язку з цільовими групами та громадськістю загалом.

Відповідальні за здійснення комунікаційної стратегії

Контроль і координація

комунікаційної діяльності суду:  

Голова Волочиського районного суду Хмельницької області Ніколова С.В.

 

Відповідальні за виконання:     

Керівник апарату Волочиського районного суду Хмельницької області Кадобна Н.Л.

Особа, на яку покладено виконання обов’язків прес-секретаря Алієва О.П.